SİİRT ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİ
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (TÖMER)
KALİTE POLİTİKASI
Amaç
Siirt Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Diller
Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER)’in kalite politikası; Türkçenin doğru,
etkin ve bilimsel yöntemlerle öğretilmesini sağlamak, yabancı uyruklu
öğrencilerin Türk kültürünü tanımasına katkı sunmak ve üniversitenin
uluslararasılaşma hedeflerine destek olmak amacıyla hazırlanmıştır.
Vizyon
Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan,
yenilikçi, öğrenci odaklı ve güvenilir bir dil öğretim merkezi olmak.
Misyon
Yabancı uyruklu öğrencilere Türkçeyi Avrupa
Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) standartlarına uygun biçimde öğretmek;
kültürel etkileşimi teşvik etmek ve öğrencilerin akademik yaşamlarında başarıya
ulaşmalarını desteklemek.
Temel İlkeler
·
1. Eğitimde Kalite ve
Süreklilik: Eğitim süreçlerinde bilimsel, ölçülebilir ve sürdürülebilir kalite
standartlarını benimsemek.
·
2. Sürekli İyileştirme:
Eğitim-öğretim, ölçme-değerlendirme, materyal geliştirme ve yönetim süreçlerinde
sürekli gelişim anlayışını esas almak.
·
3. Nitelikli İnsan Kaynağı:
Alanında uzman, etik değerlere bağlı ve yenilikçi öğretim elemanlarıyla
kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturmak.
·
4. Öğrenci Odaklılık: Öğrenci
memnuniyetini, ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alan bir eğitim anlayışı
benimsemek.
·
5. Kültürel Uyum ve Katkı:
Yabancı öğrencilerin Türk kültürünü tanımalarını desteklemek, çok kültürlü bir
öğrenme ortamı oluşturmak.
·
6. Paydaş Katılımı: Öğrenciler,
öğretim elemanları ve üniversitenin ilgili birimleriyle güçlü bir iletişim ve
iş birliği sağlamak.
·
7. Uluslararasılaşma: Yabancı
dil eğitimi ve Türkçe öğretimi alanında uluslararası iş birlikleri geliştirerek
merkezin görünürlüğünü artırmak.
·
8. Etik, Şeffaf ve Katılımcı
Yönetim: Tüm süreçlerde hesap verebilir, katılımcı ve etik değerlere dayalı bir
yönetim anlayışı uygulamak.
Kalite Hedefleri
·
• Türkçe öğretiminde ulusal ve
uluslararası akreditasyon standartlarını yakalamak.
·
• Eğitim süreçlerinde öğrenci
memnuniyet oranını %90’ın üzerine çıkarmak.
·
• Öğretim elemanlarının mesleki
gelişimlerini desteklemek için düzenli hizmet içi eğitimler planlamak.
·
• Dijital dil öğretim
materyalleri ve ölçme-değerlendirme araçları geliştirmek.
·
• Merkezin kalite yönetim
sistemini düzenli olarak gözden geçirmek ve iyileştirmek.