Kalite Politikası

SİİRT ÜNİVERSİTESİ

TÜRKÇE DİL ÖĞRETİMİ  UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (TÖMER)

KALİTE POLİTİKASI

Amaç

Siirt Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Diller Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER)’in kalite politikası; Türkçenin doğru, etkin ve bilimsel yöntemlerle öğretilmesini sağlamak, yabancı uyruklu öğrencilerin Türk kültürünü tanımasına katkı sunmak ve üniversitenin uluslararasılaşma hedeflerine destek olmak amacıyla hazırlanmıştır.

Vizyon

Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan, yenilikçi, öğrenci odaklı ve güvenilir bir dil öğretim merkezi olmak.

Misyon

Yabancı uyruklu öğrencilere Türkçeyi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) standartlarına uygun biçimde öğretmek; kültürel etkileşimi teşvik etmek ve öğrencilerin akademik yaşamlarında başarıya ulaşmalarını desteklemek.

Temel İlkeler

·         1. Eğitimde Kalite ve Süreklilik: Eğitim süreçlerinde bilimsel, ölçülebilir ve sürdürülebilir kalite standartlarını benimsemek.

·         2. Sürekli İyileştirme: Eğitim-öğretim, ölçme-değerlendirme, materyal geliştirme ve yönetim süreçlerinde sürekli gelişim anlayışını esas almak.

·         3. Nitelikli İnsan Kaynağı: Alanında uzman, etik değerlere bağlı ve yenilikçi öğretim elemanlarıyla kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturmak.

·         4. Öğrenci Odaklılık: Öğrenci memnuniyetini, ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alan bir eğitim anlayışı benimsemek.

·         5. Kültürel Uyum ve Katkı: Yabancı öğrencilerin Türk kültürünü tanımalarını desteklemek, çok kültürlü bir öğrenme ortamı oluşturmak.

·         6. Paydaş Katılımı: Öğrenciler, öğretim elemanları ve üniversitenin ilgili birimleriyle güçlü bir iletişim ve iş birliği sağlamak.

·         7. Uluslararasılaşma: Yabancı dil eğitimi ve Türkçe öğretimi alanında uluslararası iş birlikleri geliştirerek merkezin görünürlüğünü artırmak.

·         8. Etik, Şeffaf ve Katılımcı Yönetim: Tüm süreçlerde hesap verebilir, katılımcı ve etik değerlere dayalı bir yönetim anlayışı uygulamak.

Kalite Hedefleri

·         • Türkçe öğretiminde ulusal ve uluslararası akreditasyon standartlarını yakalamak.

·         • Eğitim süreçlerinde öğrenci memnuniyet oranını %90’ın üzerine çıkarmak.

·         • Öğretim elemanlarının mesleki gelişimlerini desteklemek için düzenli hizmet içi eğitimler planlamak.

·         • Dijital dil öğretim materyalleri ve ölçme-değerlendirme araçları geliştirmek.

·         • Merkezin kalite yönetim sistemini düzenli olarak gözden geçirmek ve iyileştirmek.



AGİT KAMEL
Güncelleme : 11.11.2025 11:00:26